9/28/2010

[小丑 小丑先生]

小丑... 不! 小丑先生...
你脸上的那张笑容,到底是在微笑? 还是在哭泣?
你能不能告诉我??
那缤纷的色彩掩盖了你原来的面貌...
我都不能看清楚了...
Clown... No! Mr.Clown...
The smile on your face, in the end is smiling? Or crying?
Can Mr.Clown tell me??
The bright colours have been covered up your original face...
And i cannot see clearly...


[By: 几米 Jimmy]

小丑的世界,总被一分为二...
一半阳光,一半阴影...
一半欢乐,一半凄凉。
我真想知道...
那一条神秘的分界线到底是什么?
World of the clown, is always divided into two...
Half of sunlight, half without sunlight...
Half of fun, half of sad.
I really want to know,
What is that mystery dividing line??





小丑先生...
就算没有观众,也不要觉得难过...
因为你只是在错的时候来到了错的地方...
来... 你将被指引到一个失去欢乐的地方...
你会喜欢那里的...
大概吧...
Mr.Clown...
Even if there is not audience... do not feel bad...
Because u just came at the wrong time and the wrong place...
Come... You will be directed to a place where the lack of joy...
You'll like there...
Probably...







小丑先生... 我以为你会喜欢这里的...
可是... 你怎么又流眼泪了?
你不开心吗?
Mr.Clown... I thought you would like here...
But... How come u shed tear again?
You unhappy?




小丑先生:"不... 我开心! 但是同时又不开心... 这个失去欢乐的地方,也就是医院... 小孩们需要我... 我必须想尽办法让他们开心... 可是当我看见有些小孩的身体状况,一天比一天衰弱... 我却什么忙都帮不上... 帮他们重拾笑容是我的本分... 但他们却在我给的笑容中离开了这个世界..."



豆大般的眼泪从小丑先生的眼角留了下来...
那将会是我见过一辈子最珍贵的泪珠了...
就像紫罗兰上的露珠...
Mr.Clown:"No... I'm Happy! But i feel unhappy at the same time... That's hospital... Where the lack of joy... Children need me... I must try everything to make them happy... But when i see some of the children's physical condition, weak day by day... I want to help, but could not do anything... Help them regain their smile is my duty... But they smile to me and left this world..."


The big tears streaming down from Mr.Clown's eyes...
That would be the most valuable tears I've ever seen in my lifttime...
Just like dews of the violet...




"作为一个小丑,我并不介意丑... 但我在意自己是否真的能够给你们带来欢乐..."
"As a clown, i don't mind having more ugly... But i care about whether i can really bring you joy?"



"小丑脸上的色彩随时都可以卸下,但真正的自己,到底什么时候才能卸下厚厚的妆?"
"Clown can remove the colours on face at all times, but the true of self, in the end when can they could remove the thick layer of make-up?"



"小丑可以带给他人欢乐,请问,谁把欢乐带给小丑呢?"
"Clown can bring joy to others, may i ask, who bring joy to them?"



"小丑,一个常带着欢笑面具的悲观者... 没有人为他们着想... 只是一直在他们的身上抽取快乐... 渐渐地... 小丑们不再快乐了... "
"Clown, the pessimist who often mask with laughter... No one thought of them... Just always taking joy from them... Gradually, the clowns are not longer happy..."

没有评论:

发表评论